Saturday 6 August 2011

Akidah seorang Islam bukan keutamaan PAS


Seorang pemimpin pusat PAS bimbang kontroversi terbaru melibatkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ekoran serbuan ke atas gereja akan memburukkan lagi hubungan antara PAS dan DAP yang telah dipupuk sekian lama.

Dr Mujahid Yusuf Rawa (gambar) berkata, semua pihak wajar mengelak daripada membuat kenyataan provokatif mengenai isu terbaru Jais menyerbu majlis makan malam muhibah Gereja Methodist Damansara Utama yang didakwa kononnya bertujuan memurtadkan orang Melayu.

Ini menunjukkan Pas lebih bimbang hubungan mereka dalam rakan sekutu iaitu DAP daripada bimbang umat Islam akan dimurtadkan.

Baca sepenuhnya di Sg Rapat Online sini

------------------------------

Kelam-kabutnya tindakan Khalid Ibrahim yang memberikan alasan menjaga keharmonian kaum dan agama di Selangor, jelas menunjukkan yang Pakatan Rakyat cuba melindungi kegiatan aktiviti-aktiviti memurtadkan umat Islam di negeri ini.

Itulah sebabnya mengapa para penjilat Pakatan Rakyat berusaha sedaya mungkin untuk merosakkan imej Hasan Ali dan menyalahkan JAIS kerana menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama supaya cerita tentang aktiviti memurtadkan umat Islam di negeri ini.

Semenjak Pakatan Rakyat menjadi kerajaan negeri, memang ada banyak perkara pelik yang dilakukan. Hasan Ali yang cuba mempertahankan Perlembagaan yang memberikan kedudukan tertinggi untuk Islam dan umat Islam, ditentang bukan sahaja oleh cina-cina DAP tetapi juga dari kalangan pemimpin PAS yang lebih jambang berbanding iman.

Cerita tentang gerakan memurtadkan umat Islam bukanlah cerita dongengan. Ia memang wujud dan ia berjalan dengan penuh aktif, sama ada secara rahsia, mahupun secara terang-terangan. Dalam hal ini, yang menjadi mangsa adalah umat Islam, tetapi para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya Melayu dari PAS menyalahkan penguatkuasaan ke atas golongan yang cuba memurtadkan umat Islam.

Baca sepenuhnya di Kuku Kaki sini

------------------------------



Khalid Gereja kata serbuan ke rumah ibadat bercanggah prinsip Islam. Khalid berkata tentang prinsip Islam?

Prinsip Islam yang mana membenarkan kalimah Allah dikongsi oleh pihak gereja? Khalid kata boleh, jadi, apakah "fatwa" Khalid itu tidak bercanggah dengan prinsip Islam?


Khalid kata dilarang menyerbu rumah ibadat tanpa alasan konkrit. Apakah maklumat berlakunya pemurtadan umat Islam tidak dianggap konkrit? Apakah jika ada yang murtad, baru kuasa yang ada boleh dilaksanakan?

Baca sepenuhnya di Gerakan Timur

------------------------------

Pas Pas ... lagi melalut bila dah jadi parti welfare.

Tak kiralah apa nak dikata, tidak pentingkah lagi kepada PAS dan pemimpinnya untuk pertahankan akidah seorang Islam?


Widget by Forex Trading | Business

0 comments:

Post a Comment

 
Online